KNOV en klachtenregeling
Verloskundigenpraktijk Jalad is lid van de KNOV (beroepsgroep voor verloskundigen). Dit leidt door jaarlijkse cursussen tot een constante kwaliteitsgarantie.
Missie en visie
De KNOV versterkt de zelfstandige positie van verloskundigen binnen de Nederlandse gezondheidszorg. Ook werken ze voortdurend aan kwaliteitsverbetering van de verloskundige zorg door bijvoorbeeld het opstellen van landelijke richtlijnen.
Klachtenfunctionaris
Het is belangrijk dat je je goed voelt bij je verloskundige, want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om jou en je kindje goed te begeleiden. Het is prettig als het contact met de verloskundigen in onze praktijk deskundig en aangenaam verloopt. Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt.
1. Bespreek je klacht met je verloskundige.
Zit je met vragen of twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons. We nemen graag de tijd om rustig met je te praten.
2. Schakel onze klachtenfunctionaris in.
Lukt het niet om er samen met ons uit te komen of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09:00 tot 12.:0 uur en van 13:00 tot 16:30 uur) via 088 - 0245123. Je kunt ook een mail sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Kijk voor meer informatie op www.klachtverloskunde.nl.